Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.
Witam. Tak jak w temacie problem stanowi kontrolka ciśnienia oleju. Problem jest o tyle dziwny że zapala się ona i następuje sygnał dźwiękowy w danym zakresie obrotów tzn. pomiędzy 1600-1800 rpm ( nie ważne na jakim biegu ) tylko i wyłącznie po przejechaniu kilkunastu kilometrów ( czyli jakby na rozgrzanym silniku ). Nie dzieje się tak natomiast za każdym razem ale gdy następuje to właśnie w takich okolicznościach. Olej i filtr oleju jest nowy. Mechanicy a raczej pseudo mechanicy gdybają od zapchanej odmy, popsutym czujniku po pompę oleju więc nie chciałbym robić czegoś metodą prób i błędów. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek??Z góry dziękuję.Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 10 Lut, 09 18:33 ]
zaponiałem dodać że zapala się na czerwono
Witam serdecznie. Albo masz za niskie ciśnienie oleju albo niesprawny czujnik. W pierwszej kolejności zmierzył bym ciśnienie na nagrzanym silniku. Pozdrawiam.
skodę mam od niedawna, także nie będę się za bardzo wymądrzał, ale poprzednio miałem vw golfa i podobny problem, pamiętam że była to wina termostatu... po wymianie było już wszystko ok.
a co ma termostat do ciśnienia oleju?? możesz to jakoś wyjaśnić i poprzeć poważnymi argumentami, jeśli nie to nie wprowadzaj kolegi w błąd.
zagrzać silnik i zmierzyć ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów. jeśli wszystko ok to znaczy że czujnik się posypał, jeśli nie ok to znaczy że może być wiele powodów od pompy oleum do przycierania się silnika.
Miałem dawno temu poloneza i tam było zbyt słabe ciśnienie oleju ,silnik był już do remontu i tam kontrolka ciśnienia paliła się na wolnych obrotach a gasła jak dodawałem gazu bo wtedy ciśnienie wzrastało ,więc myślę że jeżeli u ciebie było by zużycie panewek to miałbyś podobne objawy do tych moich w poczciwym starym poldku ,ale ja zrobiłbym najpierw tak jak koledzy piszą sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie ciśnieniomierzem .ja stawiam na czujnik bo piszesz że dzieje się to nie za każdym razem .
no właśnie nic nie słychać ale jutro jadę zmierzyć ciśnienie na zaworach. Kolega wcześniej napisał że w pełnym zakresie obrotów silnika .......... jak robiłem pomiar w renault safrane to poprostu na zgaszonym silniku, wykręcali świece, wkładali w to miejsce przyrząd i kręcili kluczykiem. Powiem szczerze że nie wiem czy u mnie w Tym "wspaniałym mieście mechaników" robi to w jakiś inny sposób?! Kolega wie może jak się dokonuje pomiaru własnie na pracującym silniku??Dziekuję i pozdrawiam
[ Dodano: Wto 10 Mar, 09 18:03 ]
a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie
[ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie
[ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
Ma ktos jakies pomysły???prosze o pomoc
[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 19:10 ]
Prosze o jakies pomysly bo mi juz po tym co slyszalem o d mechanikow sie wyczerpaly :cry: :cry:
Komentarz